Filmgalla 2026✨🎬
🎬✨ Filmgalla 2026 på SGY ✨🎬
Med den røde løber rullet ud og bobler i glassene afholdt mediefag den 27. maj sin traditionsrige filmgalla.
Eleverne har de seneste måneder arbejdet hårdt med at producere deres egne film, og onsdag blev resultaterne vist frem for et forventningsfuldt publikum. I år blev der uddelt 11 priser, og niveauet var generelt meget højt. Særligt tre film markerede sig og løb med størstedelen af priserne:
🏆 Kontrol, produceret af Caroline og Elisa fra 2.c, vandt hele fire priser – heriblandt Publikumsprisen og Bedste film.
🏆 Gadens regler, produceret af Elias, Malthe, Marcus, Peter og Viggo fra 1.b, vandt prisen for Bedste 1.g-film.
🏆 Stemmen Bag, produceret af Albert, Clara, Marcus, Peter og Victor fra 2.e og 2.c, var også blandt aftenens store vindere.
Tak til aftenens værter, Karl-Emil og Jonatan fra 3.e, og til dommerpanelet Andreas Sørensen og Mads Holm, begge tidligere SGY-elever.
Stort tillykke til alle vindere – og til alle eleverne for deres kreativitet, engagement og flotte filmproduktioner! 👏🎥🌟




























